środa, 16 listopada 2011

Pikantna wieprzowina

Dziś proponujemy coś rozgrzewającego na chłodne dni. Przyjdą nam z pomocą składniki z Dalekiego Wschodu. Zwłaszcza suszone liście limonki, które nadają potrawie niezwykłego aromatu.


fot. ola

Składniki:
200 g wieprzowiny (na zdjęciu jest schab)
2-3 łyżki ciemnego sosu sojowego
1 łyżka oleju
sok z 2 mandarynek
łyżka soku z cytryny
pół łyżeczki posiekanej papryczki chilli
2 suszone liście limonki
sól, pieprz
szczypta brązowego cukru
1 puszka orientalnych warzyw (mogą być pędy bambusa, kiełki sojowe, etc.)

Wieprzowinę kroimy w paski. Przygotowujemy marynatę. Wlewamy do miski sos sojowy, olej, sok z mandarynek, sok z cytryny, limonkę, paprykę, dosypujemy szczyptę soli, pieprzu oraz cukru. Wszystko dokładnie mieszamy. Wrzucamy wieprzowinę. Odstawiamy na pół godziny do lodówki. Następnie smażymy na patelni, dodajemy warzywa.

2 komentarze:

  1. takie rozgrzewanie na jesień.. ja lubię.

    OdpowiedzUsuń
  2. mmm, smaka narobił mi ten przepis ;) jadłam coś podobnego
    http://www.zgrilla.pl/salatka-tajska-z-grillowana-wolowina/
    tajskie z wołowiną, smakowało mi bardzo, więc i to danie przypadnie mi do gustu :)

    OdpowiedzUsuń